Popular Post

assalamualaikum... selamat pagi !

auucaakk ! heheh :) ada rindu Lia tak? hehe . soryy tauu . dah lama tak update blog .. bukan tak nak update tapi disebabkan kekangan masa dan kekurangan idea . walaupun 1001 benda berlaku selama lia tak update blog nie.

especially PRU 13 nie !!

huh~ macam2 terjadi ! . Lia sendiri pun tak sangka , why , how ,when, where , what lia boleh terlibat dengan  benda2 politik nie.. padahal kalau lia ingat masa lia sekolah menengah even matriks pun , seriously I HATE POLITICS ! because politics is dirty !!! TAPI ! ALLAH bukakan mata lia seluas2nya bila masuk U .satu persatu ALLAH bagi tunjuk dengan lia . mana betul mana salah , siapa salah siapa betul ... dan itu menjadi satu pembakar semangat untuk lia berjuang !

dan , lia tak pernah terfikir pun untuk ikut FLASHMOB~ awal2 , lia terfikir juga .,.. kalau aku join nie , aku kena tangkap tak? kalau aku join nie , kawan2 aku benci aku tak? kalau aku join nie keluarga aku marah tak? ... dan.. ALLAH bagi lia peluang untuk terus berjuang !

Flashmob start 3 mei 2013 , JUMAAT .. dan perancangan berkumpul di MCD PKNS bangi . dan setahu lia , memang tiada bas yang nak pegi sana.. lia ajak seorang sahabat , ZUBAIDI ASMIN , yang juga seangkatan dengan lia , malangnya dia pun takde transport nak pegi. lia ingat lagi 2 mei 2013 , malam tue , waktu solat isyak .. lepas solat , lia berdoa " ya ALLAH , jika kau izinkan aku pergi mengikuti flashmob itu permudahkanlah, dan jika tidak .. aku terima ya ALLAH.. mungkin ada hikmahNYA "... tepat pukul 12.30am , lia nak tidur ,tetiba ada friend request , "TIEN NA" .,.. sape ek? Lia approve , dan dia terus inbox lia dan tanya lia nak pegi flashmob tak? subahanallah , ALLAH MAHA MERANCANG , Tien Na atau nama sebenar kak FATIN ajak lia , dan akak tu ada transport untuk kesana :) lia dan zubaidi ikut akak fatin pegi flashmob dengan keretanya :)..

sumpah , tak pernah terbayang pun flashmob2 nie .. selama nie tengok dalam fb ja.. dan kenangan ber-flashmob. kenangan yang takkan terbeli dengan wang ringgit . ukhuwah yang terjalin dan kasih syg sesama saudara islam , cintakan negara semua wujud menjadi satu jalinan yang indah. terima kasih ALLAH :)

beberapa keping gambar menjadi kenangan :) <3









dan juga video FLASHMOB BANGI ! :)

FLASMOB BANGI ! TUKAR !


dan bila cover photo fb lia bertukar menjadi ini ,
hentaman dari kawan2 bermula , terutama kawan baik sendiri... 2 hari bergaduh... dengan dia .. tak dapat terima dengan alasan dia kenapa lia tak boleh terlibat dengan politik.. hanya alasan " akan di tangkap " dan " tak cukup umur mengundi " .. seriously , agak marah juga... tapi bila fikir good side .. ok fine . dia sayang aku sebab tue dia risau.. dan hati lia mulai sejuk .. ALLAH berikan lia petunjuk .. :)

5 MEI 2013 .

eh , hari jadi ayah ! hehe.. dan hari mengundi. hari penentu MALAYSIA ... hari yang agak panas .. dan lia rasa hari ni berlalu dengan pantas tanpa disedari.... macam2 berlaku. kes bangla, pengundi hanti , rasuah, peti undi dibawa lari. macam. start pukul 6 petang sampai 12 tengah malam. menunggu keputusan undian.. yang sangat mendebarkan... ! ..

ok , kepala lia still boleh refresh , dalam pukul 11.30pm lebih PR mula leading. dan tetiba timbul isu BLACKOUT di  beberapa tempat dan tetiba keluar undi BN MENANG ! WAHHH. hebat permainan mereka. hehe. org2 kata MAGIC OF BLACKOUT ! :D terbaikk ! :)

takpelahhh. kita muhasabah diri.. biarpun menang atau kalah. ADAT BERTANDING . mungkin ALLAH nak tengok sekuat mana hamba2NYA.. betul dok?? hehe :)



muhasabah diri jom !!!

" Kita selalu cakap, "kali ni kita menang punya." dan sememangnya kita buat solat hajat dan sebagainya. Tetapi kita lupa. Dan kadang2 kita beranggapan, yang undian kita yang memenangkan kita. terus kita lupa pada Allah yang Maha Berkuasa. Saya juga sedar yang saya juga terdetik sedemikian rupa apabila saya mengadu bila tak cukup umur mengundi.. muhasabah lah diri kita.. Di mana kedudukan Allah dalam hati kita? Sejauh mana pegangan kita? Allah nk menangkan agama dia bukan dengan orang yang calang2.. Tetapi orang2 yang sanggup syahid di jalanNya. Literally syahid.. " 

biar kalah , jangan patah semangat !!!




ku tetap akan lihat HIJAU :)

"SENYUM LAH SEPAHIT MANA PUN KESAKITAN ITU , SEBAB ALLAH AKAN BERIKAN KEMANISAN DISEBALIK KESAKITAN YANG DIBERIKAN"

:')

dan saya takkan pernah berhenti memperjuangkan perjuangan PAKATAN RAKYAT :) 
Sehingga nafas saya yang terakhir. :') INSYAALLAH.
and tommorrow , WILL more focus on study n assignment n presentation n final exam .
pray for me guys!! hehe.
jangan lupa #hanyadimalaysia :D

~democracy id dead~
tata ~ ^_^



- Copyright © hidup si Lia Bha nie ^^ - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -