Popular Post

assalamualaikumm.. selamat malam ..

salam sayang kerana ALLAH :')

ALLAH .. ALLAH ... ALLAH...
6 mei 2013 menyaksikan berjuta2 manusia mengalirkan air mata , bersedih... menangis kerana ketewasan yang diterima semalam.
Lia juga menangis ... selepas bangun pagi tadi .

Lia ingatkan Lia akan kuat hadapi ketewasan ini.. rupa2nya TIDAK .. airmata mengalir jua... semua lepas tengok video Ya Allah - Terubat hatiku mendengar kata2 TGHH :') ...
serius , lepas Lia tengok video tue Lia menangis.. menangis semahu2 nya... :'(

Lia rasa lemah sesangat.. Lia mengadu dengan ALLAH  .. tak mampu menahan.. Lia mengadu dengan kak Asyaa.. seorang kakak yang Lia kenal masa Lia ikut flashmob hari tue :') Dia kuatkan semangat Lia , dia suruh Lia bersabar dan terus bersabar. dia pun dah penat menangis ... Lepas tu , Lia tak mampu membendung rasa sakit dan sedih ... Lia terasa sangat lemah .. Lia tutup lappy ,Lia tidur .. dan bila bangun.. Lia bangun semula .. nampak ada org Inbox Lia .. alangkah terkejutnya , pensyarah Lia ... dia mesej Lia .. macam2 dalam otak Lia , aku ada buat salah ke? hurmm. Lia buka... alangkah terkejutnyaa... Lia terima mesej seperti ini :')

Ya ALLAH , di saat aku sedih , kau hadiahkan ramai insan untuk menyejukkan dan memujukkan hatiku. tak cukup dengan itu , Lia terima mesej dari kakak Lia yang ke 3 :) kak Sitti Nurbayati .
Lia rasa dia tahu Lia sedang bersedih dengan apa yang terjadi . biarpun dengan 2 mesej ia cukup memujuk hati Lia :')

tak cukup Lagi dengan itu .. ALLAH bagi Lagi.. :')



 syafiqah rahman , thanks dear :') <3


ALLAH kan ada :')


dan lagi berita gembira buat Lia :')

Parlimen
PRU12 BN 140, PR 82
PRU13 BN 133 (-7), PR 89 (+7)
Total 222 kerusi

DUN
PRU12: BN 344, PR 161
PRU13: BN 275 (-71), PR 230 (+71)
Total 505 kerusi

UNDI Keseluruhan (Popular votes)
PRU12: BN 4.0 Juta, PR 3.7 Juta (BN lebih popular)
PRU13. BN 5.2 Juta, PR 5.5 Juta (PR lebih popular)

Peratus keluar mengundi
PRU12: 8.0 Juta (76%)
PRU13: 10.4 Juta (80%) - Tertinggi dalam sejarah PRU

Apakah konklusi dari trending yg sangat menarik PRU12-PRU13 ini utk PRU14 akan dtg?

Sebarkan info ini kpd rakan2 saudara-saudari sbg berita gembira buat masyarakat Malaysia yg terus celik politik yg bersih & adil!







heheh :') Kuatkan Semangat ! :)

apa lagi .. apa lagi... :')
tau tak Lia bersyukur dengan apa yang terjadi .. sebab Lia tak pernah pun rasa kecewa tahap sakit yang teramat sangat macam nie. tak pernah . .. tapi dengan kekecewaan nie , ramai yang bermusahabah diri , ramai yang ambil iktibar ... ramai yang sedar akan kealpaan kami. kami terlalu yakin untuk menang , padahal kami lupa ..

ALLAH maha Berkuasa.. ALLAH maha merancang .. ALLAH lebih tahu... :')
kami lupa akan hal itu ..

dan ... tahniah buat yang menang .. Lia hadiahkan sebuah senyuman tanda takziah sebab Kepimpinan yang sama akan mentadbir untuk 5 tahun lagi .. :') moga ALLAH bagi petunjuk untuk kita semua . :')

DAN , UNTUK PRU14 . Lia akan pastikan Lia akan mengundi sekiranya ALLAH masih memanjangkan umur Lia !
INSYAALLAH . dan perjuangan Lia takkan tamat sampai disini. Lia berharap kekecewaan akan bertukar menjadi kemenangan buat kami semua ! ALLAHUAKBAR ! :'D
tattatatatata~
democracy is dead,
#hanya di malaysia :D

~LIA~

- Copyright © hidup si Lia Bha nie ^^ - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -