Popular Post




assalamualaikum.... salam sayang semuanya . :') 

apa khabar ... ? sehat tak? hurmmm ... aku di sini alhamdullilah sehat ... semoga aku akan terus sehat . :')

HIDUP TAK SELALUNYA INDAH ...

ya ... gembira itu tak berpanjangan... kita tak kan selalu tersenyum... takkan selalu rasa senang.. kadang2 manusia lupa akan 5 perkara ini.

HIDUP sebelum MATI

SIHAT sebelum SAKIT

KAYA sebelum MISKIN

MUDA sebelum TUA

LAPANG sebelum SEMPIT 

itulah manusia , alpa dengan kehidupan yang ada sehingga lupa akan hidup yang akan datang nanti... mengejar dunia tak henti2 .. berusaha menjadi yang terbaik..

begitu juga aku .. yang kadang terlupa akan semua itu..

teringat aku kakakKu yang ke 3 tanya aku masa aku umur 14 tahun..
kakak : LIA , dalam dunia nie apa yang ko cari ..?

aku : eemm.. aku mau cari kegembiraan, aku mau cari kesenangan.. aku mau cari kebahagiaan dalam hidup.

itu jawapan yang aku bagi... dan kakak aku menjawab ...

Kakak : salah tue dik... kita sebagai manusia sebenarnya mencari ketenangan dalam hidup ... bukan kekayaan mahupun kesenangan.. sebab ketenangan tue yang akan memberi kebahagiaan , memberi kesenangan... kalau kita tak tenang macam mana nak hidup kan? hidup dalam kegelisahan.. dalam hidup yang tak tentu ...

aku pun berfikir ... ya ... ketenangan lah yang aku cari bukan semua tue .. tapi aku manusia lemah ... aku cuma seoarang gadis yang berusaha untuk hidup dalam dunia nie ... 
dah hampir 3 minggu aku di sini , di menara gading yang aku idam2 kan..

kalau aku berpaling kembali ke belakang .. kalau aku ingat kembali kisah hidupku yang lalu .. aku mesti tak percaya . akhirnya aku di sini ... aku selalu tanya pada diri sendiri, betulkah aku di u ? betulkah aku dah jadi mahasiswi? ... dan tiap kali aku pergi fakulti , aku mesti akan ingt kan diri sendiri , "lia , kau dah di tempat yang selama ini diri kau , mak bapa , adik beradik kau n semua yang syg kau  harapkan.. ni bukti pada mereka semua yang kau dah boleh HIDUP KEMBALI ... "

ALLAH,,...

betapa sayangnya ALLAH pada aku ... dan aku rasa malu bila aku mengeluh tak henti2 akan masalah yang menimpa aku ... kenapa aku mengeluh? kenapa aku meratap akan masalah itu?? kenapa aku tak bangkit untuk mencari jalan penyelesaian? Bodohnya aku... :'( kenapa aku tak redha dengan ujian yang ALLAH bagi ,.. sedangkan ujian ini cuma sedikit berbanding ujian yang akan datang yang aku tak tahu...

maafkan aku ya ALLAH .. aku memang insan yang kerdil ... aku selalu lupa akan keberadaanmu di sisi ku.. aku hanya manusia lemah ... :'( aku selalu rasa sendiri sedangkan KAU ada di sisiku . aku selalu mencari manusia untuk meratap sedangkan aku ada KAU untuk meratap . aku selalu menangis kenapa ini terjadi pada ku.. sedangkan semua ini tanda KAU sangat menyayangi aku ...

LEMAHNYA AKU ...

:'( 
aku menangis dengan ujian yang menimpa aku ... aku selalu cemburu melihat orang lain .
kenapa aku seperti itu? sebab aku cuma seorang manusia yang lemah yang ada perasaan . :'( 

LIA ...


jadilah gadis yang tabah , jadilah gadis yang tahu tentang indahnya hidup ini yang akan selalu diwarnai dengan ujian yang menyakitkan .. lalui lah dengan sebaiknya .. lalui lah dengan senyuman yang ikhlas ..
jangan menangis untuk hal yang tak seharusnya di tangisi ..

ALLAH ADA BERSAMAMU LIA .

ingat itu sayang ... :')

p/s: tadi aku ada post status dekat fb , then aku ternampak sorg kawn fb aku post video nie .. aku betul2 rasa tenang lepas tengok video nie . :') jangan lupa tengok juga k . ..

TEKAN SINI


2 Responses so far.

  1. ingat satu benda. orang yang selalu ditimpa dugaan adalah orang yang selalau Dia ingati. berbeza dengan orang2 yang tak pernah dihinggapi apa2 dugaan. jadi, jika kita sentiasa tabah dan hadapi setiap dugaan itu dengan senyuman dan redha, InsyaAllah kita akan jadi orang yang berjaya. Dan, orang sebeginilah yang sangat disayangiNya

  2. terima kasih sgt3 boni . :') baru perasan komen boni nie . hehe :)

- Copyright © hidup si Lia Bha nie ^^ - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -