Popular Post

assalamulaikum ... salam sayang kawan2 . :)


alhamdullilah ... sekrang dah ada follower sikit. hihi. sebelum nie ciput je ... tapi aku tau kamu2 yang baca senyap2 . hehe. :P


emm... kemarin puasa yang paling tak leh tahan setakat nie. semua sebab terpaksa pegi urus hal2 nak pegi UNIVERSITI... huhu... penat giler... law ingat balek keadaan kemarin , TUHAN saja yang tahu macam mana penatnya aku... 

sekrang nie ada lagi yang belum selesai . hurm .. 


kemarin keluar jam 9 pagi.. coz pagi tue kunun nak urus ptptn ... nak daftar .. tapi tak buka lagi. k, fine... aku siap2 la nak gi bandar...
banyak tempat yang kena pegi... huhu.. sabar je la. 


destinasi pertama
HOSPITAL BESAR TAWAU
sebelum pegi hospital ... aku post status kat fb ... haha... tengok gambar kat bawah nie... tergelak2 aku baca komen dorang... 




 entah apa2 mamat 2 orang tue merepek . haha... sebenarnya aku pegi hospital sebab nak ambil result MCU(medical check Up) aku..... aku di hantar ngan mak ayah aku.... (manja tak aku kena hantar ? haha)
janji nak ambik sama2 dengan kawan aku nie (ERITA JANNA) ... sampai ja hospital c janna nie belum muncul lagi. k, fine. ~ masalah parking lagi... takda . huhu. terpaksa ayah parking kat tempat jauh2 . ... then tunggu punya tunggu , dtg juga c janna .. kami masuk kat Jabatan Pesakit luar , nak ambik dah, tiba2 abg yang jaga kaunter pertanyaan gtau "kamu dah ambik xray belum?"... kami jawab belum ... adui, terpaksa pegi tempat xray lagi... huhu... sampai sana .. nampak satu pekerja x ray tengah agih2 kan filem x ray ngan budak2 sebaya kami. mesti dorang pun ambik MCU ... tunggu kat ctu dalam 5 minit... dah dapat... kami balek dekat kaunter.. masa nak ambil nombor tue , c janna plak gtau dia belum isi borang dia lagi.. satu hal pulak kena tunggu dia. tak pe. aku sabar. :) ... then kami tunggu plak kat depan bilik E ... punya tersorok bilik tue. pecaya ? dekat 1 jam lebih kami tunggu kat ctu. 1 orang nak 10 minit dktor tue check... yang paling aku sedih, mak ayah aku tunggu aku kat luar... (tersentuh aku sangat2 nagn pengorbanan mak ayah aku yang nak tunggu aku habis :'( sayang mak ! sayang bapa !!) ... cian kat dorang wei... :( ... dalam 45 minit ayah aku masuk tanya , belum dapat lagi ka ... aku jawab la belum... ayah aku gtau nak pegi beli barang kedai runcit jap. aku pun dengan gembiranya jawab. "OK PAK ! " ... hehe... ya la bha . cian dorang tunggu lama kat luar .panas lak tue... tunggu.. tungu... tunggu.. sampai pun giliran aku. 233 ... :D ... aku amsuk dengan sopannya , nurse tu tanya , "ada bawa xray " jawab lah "iya".. nurse tu cakap lagi "ok , kamu tunggu luar , nanti saya panggil lagi'... aik?? tak pa aku keluar,... then di panggil sekali lagi. berdebar2 jantung, huhu...
doktor tue tanya macam2 .. tapi part yang tak best dia check perut... geli ! ~ 


camni la dia pegang..  dia check apa tue ar??? haha

habis jak tue.. doktor tue kata pas nie pegi ambik laporan x ray k... dalam hati aku cakap "laporan apa bende lagi ?" huhu... c janna punya MCU berjalan dengan sebaiknya.. huhu... aku ja yang mau kaporan x ray. seriusla doktor tue... maybe ukm yang nak kot... hurmm. bila dah minta kat jabatan x ray tue , dia suruh ambik petang lak ! argh ! seriously ~ rasa nak jerit time tue nasib puasa... ]

*masa kat hospital tue , ramai yang pakai baju kurung termasuk aku sekali, pelik bin ajaib. haha...(sebenarnya tak lah pelik sangat , kan bulan baik. heheh)

destinasi kedua 
PEJABAT POS 

sepatutnya aku pegi pendaftaran.. tapi aku terpaksa pegi pejabat pos sebab nak teman c janna. mak ayah aku lak yang ganti aku pegi pendaftaran untuk cop pengesahan ic2 segala tue .. (ayah aku ambik aku pas beli barang tue)..siap gaduh2 nagn ayah lagi time tue sebab aku berkeras nak pegi pendaftarn baru pejbat pos. tapi last2 .. alhamdullilah , aku gi pejabat pos ayah mak aku gi pendaftaran (once again , baik tak ayah mak aku? huhu.. terharu . sob2 . :'( )... habis urusan kat pejabat pos , aku ngan janna pegi jumpa ayah aku minta hantar bank islam coz nak masukkan duit... then menuju ke destinasi ke 3...

*gi pejabat pos semata2 nak beli setem hasil . semua sebab PTPTN .. huhu

destinasi ke 3
SMK KUHARA (sekolah menengah masa form1 - form 5)



k, masuk jak sekolah tue , semua pelajar pandang kami. urgh.. tak sukanya. haha... tapi yang bestnya terasa aura2 sekolah dah berubah .. :D yang bestnya masuk ja terserempak ngan IZNI NURUL AFIQAH ! argh.. miss kawan2 damn much.. cinta ku (kawa baik) tu time form 5 .. hehe... jumpa dengan LIM PUI JIE .. AFIQAH JUN ALIAS ... rindunya ngan dorang setahun lebih tak jumpa... dapat jumpa cikgu2 yang pena ajar aku dulu... ya ALLAH , aku rasa terharu sangat bila cikgu2 ku smeua kenal aku .. padahal aku ingtkan cikgu takkan pena ingat aku. maklum la .. aku cuma pelajar biasa ... tak hebat sangat pun... :') *cikgu semua cakap aku dah "totally echanged" ... makin chubby ! ..ndak sukak ... haha...  aku jumpa junior2 ku juga... dornag pun masih ingat aku.. hehe... ckp miss2 sama.. aku.adeh.. tomey2 adik2 sekarang. sayang adik MAS AIZA ! :)... hehehe

*tapi tak dapat story mory dengan dorang lama2 .. hurm... sebab kami pegi sana nak ambik sijil spm n sijil gceo level... dan yang paling penting minta pengesahan sekolah untuk sijil2 ... 

habis ja urusan di sekolah kembali ke hospital ! ~


AKU RASA NAK SUJUD SYUKUR JAK PAS AMBIK MCU AKU ~ !!!

ya la... korang nak tau.... macam aku lalui buat mcu nie. c janna smoothly jak siap mcu dia.. tak banyak masalah. aku?? :'(

first . 


doktor suruh aku turun kan berat badan. katanya aku dah overweight . :'( malunyaaa >_< nie kes tinggal di rumah asyik makan jal la nie n kuat tido. huhu :(

second , 

kan best law gigi aku putih melepak cam nie .. haha
doktor suruh aku cuci gigi, sudahla kalau cuci gigi tue kita rasa ngilu . adeh. itupun dia suruh buat di semenanjung . sebab law tunggu di tawau konfom lama janji temu tue. nak cuci gigi pun mau temu janji bha ...

padahal hari aku cuci gigi a.k.a berus gigi. haha... :D 

third , 

doktor cakap , telinga kanan aku dah rosak ... tapi masi boleh di rawat.. tak pasal2 aku jumpa doktor ari tue... huuhuuu.... sakit kowt dia sedut telinga ku time tue.. dktor dah warning aku stop guna cotton bud .. huhu ... aku nak teling aku sentiasa bersih sebab tue aku selalu guna cotton bud. adeh :(

*doktor pakar tue hensem siot... haha.. naseb dah kawen ... haha #gatai kowt ! :P


fourth ,

ni mata aku... cantik tak??? HAHAHA

Doktor cakap , mata kanan aku dah rabun tahap degree yang tinggi.. aku kena pakai kaca mata.. argh ! tak nak juta2... aku ndak mau bah. bidak la muka ku nanti law pakai spek... ndak comel la nanti. muahahaha.. tapi i think. better wear it kan?? sebab aku sayang mata aku. aku nak jaga dorang elok2 . hehehehe

*doktor mata tue pun hensem gak ! hahahah :p

last !!!



cantik tulang dia ! haha
nie la yang wat aku saspen macam hilang hp . heehehe... aku takut taw law hp aku hilang, huhu.. sambung cerita yang kat atas tue , pas dari sekolah kan kami pegi hospital nak ambik result x ray ku... lama kowt tunggu kakak x ray tue cari aku punya filem x ray... huhu... pastu , ok dah tandatangan , masa nak masukkan benda tue dalam poket fail dia .. 
eh jap ! !!

ROZALIA ROSLAN ........ !! 

sejak bila nama bapa aku tukar roslan nie? aku tanya c janna ... dia cakap , tu bukan ko punya .. pi tukar.  adeh. jumpa kakak tue lagi, dia pun sama. terkejut , rupanya salah bagi.. aku pun dah neves masa kakak tue cari2 semula x ray aku... tak da ~~! kakak tue cakap ngan akwan dia... masa tue jantung dah berdegup macam maw keluar... muka dah panik semacam, ... aku rasa macam nak masuk jak... cari sendiri... owh. lia . kontrol .., ada tue. aku pujuk hati sendiri... then, 5 minit cari2... kawan dia jumpa! ALHAMDULLILAH. time tue rasa nak jerit kuat2... hurmm... ye la kalau hilang kan satu hal lagi mau buat balek. :(

*sempat lagi kakak tue cakap gini ngan aku..
"jangan panik bha dik..." ,.. uik, sapa ndak panik kalu begitu ooo ... kan3????

BUTTTTTT !!!!!!


syukur alhamdullilah... 

boleh ka aku lompat begini??? hehehe... excited sempat dah lepas azab MCU. :P

SELESAI sudah urusan ku di HOSPITAL tue... :))
SELESAI sudah urusan ku di SEKOLAH..
SELESAI sudah urusan ku di PENDAFTARAN.. 

sekarang fokus dengan barang2 nak di abwa pegi u dan most important BIASISWA2 ... 
heheh :D 

P/s : masa balek petang kul 5.30pm tue dah macam nyawa2 ikan. tekak kering dah.. hehe.. perut berdentam dentum... nasib semangat ku masih kuat .dapat bertahan sampai buka puasa..

=T A M A T =
hihi...
k,lah.. selamat berpuasa kawan2. sayang semua . :)))

~LIA~
















3 Responses so far.

  1. cian lya kan.. heheheehehe....
    papa pun gud luck for u..hehehe

  2. hehe kurangkan berat badan yee :3

  3. DIENT : thanks :)

    aliff : hehe... nanti kat u baru nak kurangkan ....hihi. ^^

- Copyright © hidup si Lia Bha nie ^^ - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -