Popular Post

Assalamualaikum... salam sayang dari lia . ~ hehe

kawan2 .. meh saya nak cerita ...
pengalaman saya ber"facebook" selama 3tahun..

macam2 jak yang saya lalui...
sampai sekarang teraddicted..
ada orang kata fb nie sosial , semua benda orang nak kongsi.. sakit la.. gembira.. sedangkan pegi berak pun nak cerita.. nak makan nak mandi... hehe

dan part yang paling best kalau banyak orang like ~ hehe... seriously , dulu jeles bila kawan2 fb (kebanyakan orang indon ) yang dapat banyak like bila dorang post status..

so dengan gigihnya selama seminggu tak silap aku pegi add2 orang.. tak kira sapa di add... then dalam seminggu macam tue, wah banyak nya fren yang approve... kadang2 tue boleh sampai seribu fren dalm seminggu . (dahsyat tak) ...? time tue baru pas spm,. banyak la masa kan... nak online... sementara tunggu result masuk u, atau matriks atau maktab...

3 bulan macam tue , tawaran matriks dtg , aku pun kurang2 dah men fb sebab bz.. ingatkan aku akn lupa sal fb, rupanya masa di matriks lagi aktif . haha. dengan meminjam broadband rummate ,tambah lagi aku beli simkad broadband dari kakakku (broadband skmm) rm25 sebulan , berbaloi ok ! haha.. aku selalu online dalam hp..

aku ada juga langgan sms fb , rm1 seminggu , sampai sekrang diguna , entah berapa ratus dah fb cukai kredit ku .. haha.. ~~ sapa suruh terlampau ketagih ...

tapi sekarang alhamdullilah dah ok... tak lah ketagih sangat macam first2 mula men fb tue...

owh ya.  tengok gambar nie. lucu sangat bila tengok gambar nie . sebab nie la gambar pertama profile picture fbku dan sekarang .. haha
 rasa nak gelak pun ada ~~

bha.. aku cerita ar , beberapa pengalaman aku main fb nie :p

1. berkawan dengan ramai kawan indonesia .. terutamanya lah. kalau tengok list fren aku pun .. hampir setengah kawan2 indon.. rasa2nya serata indon dah aku sapu untuk add. haha..

2. aku terjumpa dnegan lelaki GAY dab perempuan LESBIAN... dahsyat masa dorang chat dnegan aku.. kau tak tipu sebab dorang sendiri cerita dnegan aku masalahnya. aku pun tak tau napa. haha

3. banyak orang panggil aku dan mengenali aku sebagai "SENYUMAN DALM TANGISAN" sebab itu la nama fb ku dulu sebelum aku guna namaku sendiri (itupun sebab kakak2 aku suruh tukar! tensen tauk ! aku suka nama tue .. hehe )

4. gara2 fb juga banyak orang yang membenci aku. kadang2 aku pun tak paham napa. maybe sebab aku selalu dpat bnyak like kot ! haha.. (munasabah ke alasan tue? )

5. dan banyak lagi..

malasla nak list banyak .. nanti orang cop aku "poyo" atau yang sama waktu dengannya..
tak nak la..

tapi sekrang menyesal juta2 sebab add orang sembarangan dulu... fren dah melebihi dari sepatutnya. tak dapat dah add kawan2 yang dikenali sedih2...

fren limit dah... huhu. tengok fren2 dah berapa sekarang... huhu



sabar je la... pengajarannya ... jangan terlampau ghairah maw add orang. like ndak boleh dibawa mati pun. hehe... jangan juga selalu add orang yang kurang dikenali.. kadang2 boleh membawa padah .. hihi...

*walaupun nasihat tue macam main2 tapi bermakna tau ! haha ~ ni nasihat untuk orang yang frennya masih sikit :P 

p/s : tiada motif pun buat entry macam nie. hehe. bosan bha. ndak tau mau wat pa ~:D
enjoy !

~LIA~

2 Responses so far.

  1. hahaha.. tapi sebenarnya kan.. kalau awak aktif berblog, saya rasa blog lagi best gila gila daripada fb tu tau

  2. ndak dapat online selalu la . hehe . tu la tak aktif blog , fb kan boleh on9 kat hp je ~ :)

- Copyright © hidup si Lia Bha nie ^^ - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -