Popular Post

assalamualaikum ... salam sayang...

awal2 pagi plak aku buat entry kan.. haha... saja... pagi2 nie paling syiok berperasaan... hehe... sory.. lama dah tak update blog... sibuk kesian... sudah jugak di bagitau kan yang aku exam ... ujian pertengahan semester.. sebut pasal exam.. meh aku cerita.. apa terjadi sepanjang exam... hehe...

gambar nie aku ambil sem lalu.. 
masa nie stress gila nak pspm.. hehe=D


KEJADIAN SEPANJANG UJIAN PERTENGAHAN SEMESTER

kami ... budak2 computer physics nie di letakkan di dewan.. ambil exam.. seriously.. semua berdebar + excited.. ya la..sem lalu kan kami di asrama jak exam... sekarang nie suasana baru plak.. exam dengan semua geng2 cp.. hehe... terketar2 siot tangan menjawab... dalam dewan kami tue ada air cond.. sejjjjuukk... tapi ndak la sejuk sudah kalau berdebar ambil exam.,. aku ndak pernah pun rasa sejuk kecuali last paper hari tue.. sc comp...

hari pertama : BI & PHYSICS

masa nak exam bi tue ok.. je... soalannya tak lah sesusah exam sem lalu yang bukan main complicated perkataannya... kawan aku (nor afifah) cakap macam soalan budak2 .. haha.. melampau jugak... teda la senang sangat... tengah2... ok... yang petang nie la lucu... tau ka.. semangat nie melangkah menuju ke dewan... sekali di pertengahan jalan tue... aku terserempak dengan sekumpulan pelajar lelaki.. yala.. konfom la akan bertembung sebab dorang dari asrama dorang... time aku nak sampai dewan dah .. tiba2 ada sorang lelaki... teriakk.. kuat lagi tue.. " SENYUMAN DALAM TANGISAN " .... secara automatik .. tiada manual sudah nie aku terus pandang dorang.. malu siiioott... aku tak nampak pun sapa dorang.. sorang pun aku ndak kenall...huhu... aku terus jak melangkah... pi dewan dengan perasaan malu n aku dengar lelaki2 tue gelak berhabis... huhu... TUHAN jak yang tau betapa malunya aku...

then... habis cerita dorang.. aku sampai awal gak di dewan.. 10 minit lebih awal.. sekali.. tiba2 aku rasa macam pelik.. macam ada sesuatu yang tertinggal... rupa2nya kad matrik n ic !!! adoi... tanpa fikir apa2.. aku pass beg ku dengan melina... pastu aku lari sekuat hati balek asrama,,... nasib la asrama ndak jauh dari dewan.. dan sebagai konklusinya.. aku jawab paper physic dalam keadaan tercungap2... haha...

moralnya : pastikan semua benda ada sebelum pi exam.. t jadi macam aku.. haha

HARI KEDUA : MATHEMATHICS

berdebar sioot pagi2... haha... sabar jak... takut aku dengan math nie.. ndak tau la kenapa... tapi aku pi jak... masa nak jalan dah baru check alat tulis cukup ka ndak... sekali.. hilang pemadam ku. ! argh... benci! ndak tau hilang pi mana.. satu ekor pun aku ndak jumpa.. padahal aku sudah beli hari tue... em.. last2 rummate ku kasi pinjam.. nasib la ada.. ndak maw dah aku kenangan exam pspm berlaku lagi.. hehe.. then.. time di dewan.. lagi awal aku masuk.. 10 minit awal lagi aku dah duduk di mejaku... sempat lagi tengok2 orang jalan2 pi tempat duduk masing2.. itula masanya aku kenal budak2 cp kan.. hehe... tapi.. time kertas dah di edar kan.. aku tengok di mejaku ada satu benda yang kurang.. wei ... KALKULATOR ndak da !!!!! terus meresap semua darah ku.. panas terus bha. ndak sudah terasa sejuknya air cond... huhu... aku terus jak keluar pi ambil beg... dengan harapan ada kalkulator ku.. ALHAMDULLILAH !  ada jugak.. terus aku terasa macam mau pengsan jak.. ya la bha.. cuba kamu bayangkan jawab soalan math tanpa kalkulator... mau kira pakai apa... otak...? aku bukan computer... haha

moralnya : tenang kan diri.. jangan terlampau takut.. kan dah lupa benda yang paling penting..

HARI KETIGA : KIMIA & SAINS KOMPUTER

bha... i'm die !!! haha... ndak la jugak.. aku takut bah dengan dua paper nie.. walaupun paper sc comp tue orang ckp senang... teda la jugak senang ya...susah jugak tue kalau ndak di hafal.... hurm... alhamdullilah.. hari nie teda lah jugak yang terjadi.. cuma stress lepas exam kimia tue.. rummate2 ku suma dah habis paper.. tinggal aku jak... stress siot ...haha... tapi ndak pa.. aku kuatkan semangat... aku belajar jugak.. aku sayang bha sc comp.. aku mau buat yang terbaik.. ceeh.. hehe... em... tue jak la...

tapi aku sedihla.. tak dapat jumpa dia lagi... haha... teda bha.. ada satu lelaki ni aku minat.. dia bukan satu kuliahku.. duduk sebelah ku jak time exam tue... pemberi semangat tue.. haha... entah macam mana aku minat dia.. dia MR.R ku.. ceeh.. minat gitu2 jak.. ndak lebih pun... kuat betul jodoh kami... masa exam pspm hari tue aku ingatkan last sudah aku tengok dia.. rupanya aku jumpa lagi dia time UPS nie.. terkejut jga masa dia duduk sebelah ku.. hehe... aku malu seh tegur dia.. hehe.. ndak pa la.. aku pandang dia dari jauh jak la... jarang bha bertembung aku rasa sebab dia kan kuliah lain... bha2.. stop2 .. merapu jak aku pasal dia...

oklah.. tue jak ceritaku... kesimpulan yang aku boleh buat untuk UPS nie.. aku dha buat yang terbaik dan semampu aku.. dan aku sedang menunggu keputusan ups nie.. insyaALLAH ... keputusan yang aku dapat nie harap2 tak akn mengecewakan aku.. insyaALLAH..

kamu.. kamu.. kamu.. doakan aku k. =')

~LIA~

- Copyright © hidup si Lia Bha nie ^^ - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -