Popular Post

assalamualaikum... salam sayang...


hai2... saya di LABUAN ! ceehh... * tak yah nak bangga sangat la kan? * hehe...


semalam aku bertolak dari tawau... serius... perasaan kosong masa nak jalan tue... huhu... aku try senyum semanis yang mungkin masa salam keluarga aku... aku tak nak jadi lemah... aku tak nak ada kesedihan... dan aku berjaya... aku bercerita ngan adik aku ... bercerita n bergaduh.. haha.. lama sudah ndak gaduh ngan dia... =P * sory la syam .. buat mak ngan bapa membebel ngan ko masa dalam keta tue.. sebab aku timbulkan hal kecil jak.. hal besar di cakap... haha.. *


tapi part bestnya... mak ngan bapa bawa pi restoran makan roti canai.. sebab takut aku kelaparan dalam bas... dah tue... aku pi makan DURIAN ! hehe... first tue ingat mau beli rambutan jak.. tapi entah napa.. bapa ku pi beli durian yang dah di tapau tue plak... heeeee.... makan la kami durian dalam keta di tepi jalan.. tyme tue jam 6 sudah... bas dah nak jalan... last2 .. time sampai di stesen.. aku di tunggu... aku sorang jak.. haha.. aku rasa bersalah nie... =D *sssooorrryyy*


dan sampai part tak bestnya.. dalam bas... tempat duduk ku num 4... paling depan.. huhu... time naik tue.. teda orang di sebelah.. alhamdullilah... *syukur la sangat* ... sampai di lahad datu ada osatu pompuan nie.. kakak2 la... dia naik... berdiri sebelah tempat duduk ku... mencari2... dalam hati ku... * mesti dia duduk cni nie.. * .. then.. betul! huh! .. xpala... awl2 tue.. aku ok jak la... tapi masa bas tue dah gerak... dui... dia bertepon mengalahkan perdana menteri sioot... punya main lama.. pastu dia bercerita tue... satu bas boleh dengar... aku yang dengar mp3 full volume pun boleh dengar... gilaa... kuatnya kakak nie bercakap... dah tue.. mau patah pinggangku di buatnya.. dia ambil sikit tempat duduk ku.. ndak selesa ya mau tidur... huh...

masa jam 12.01am tue... macam biasa singgah rehat di telupid... aduh.. aku mau turun pi tandas... c kakak nie plak ndak mau turun.. lupa nak gtau.. * c kakak nie berisi sikit...* ndak muat aku mau lalu sebab ada beg besar depannya... aduh... ndak pa la.. aku biar jak la... ok la kak ... tak pa gak... masi ok.. nie... aku tau dia turun di papar.. aku ndak tau di mana papar tue.. haha.. yang pasti limpas kk.. hehe...  dalam hati * harap2 cepat sampai... merana aku sebelahnya nie ... * 



tapi.. malangnya nasib... masa bas dah gerak nak teruskan perjalanan... bsa rosak di tengah jalan.. entah pa yang rosak pun aku ndak tau.. dan sebagai kesannya... lambat la sampai di beaufort... selalu jam 7 pg gitu sampai sudah.. tapi pagi tadi aku sampai jam 8... huhu... pastu ... tunggu bas beaufort pegi menumbok penuh lagi.. mau dekat dua jam... dan disini la kesengsaraan ku lagi... kerusi dalam bas tue kecik... aku duduk paling depan... di situ kan besa muat 3 orang... pastu yang duduk ctu pun aku.. , sorang kakak yang agak berisi dari aku... dan sorang nyonya yang dah tua... berisi jugak... huh... ngam la tue kan.. kerusi kecik... aku terpaksa di himpit ke tepi... kecik lagi tue ruang aku di bagi... satu setengah jam siot aku terpaksa duduk macam tue... huhu.. mau nanges.. * sob2 * =(


syukur alhamdulillah... start di menumbok sampai lah di kolej... semua berjalan lancar... =( dan sekarang aku duduk di kerusi belajar ku... huhu... ingat mau study tapi... study mood belum sampai.. haha... harap2 au dapat study malam nie.. insyaALLAH .. amin.. tujuan aku balek awal nie pun sebab mau study... masa jangan berjalan terlalu laju ya... * macam boleh ! * badan ku sakit2 sekarang nie... macam bengkak2 sak... huhu...

Wahai hati yang tercinta... tolong lah aku... jangan manjakan badan ku sangat... aku kena belajar.. exam dah dekat ! ='( 



ok,lah... aku masi pening lagi nie.. kamu.. kamu.. dan kamu.. doakan kesihatan ku di sini ya... tolong doakan aku.. dalam apa jua yang aku lakukan.. =)) thank you...

yang kepenatan ,

~LIA~

2 Responses so far.

  1. welcome home to kml.. haha.. btw, i know this song.. baru jak tgk kat utube..

  2. yaa... aku dengar jak terus jadikan lagu dalam blog.. hehe..=D

- Copyright © hidup si Lia Bha nie ^^ - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -