Popular Post

assalamualaikum semua... salam sayang... =)

sebelum apa2 ... kamu layan dulu lagu kesukaan ku sejak kecil nie.. sampai sekarang lagu nie melekat di hati ku... and u know what.. ? kamu semua PALING COMEL dihatiku.. =)

Paling comel by Achik Dan Nana

* lagu nie tiada kaitan dengn entry.. hanya sebagai hiburan.. hehe*


ok... semenjak dua menjak nie aku sensitif sikit... sory.. maaf... bukan sengaja...tapi hormon tak betul.. hehe... aku cuma nak luahkan apa yang patut aku luahkan... aku minta maaf first2 dulu kalau entry nie ada yang salah ka... ada yang buat kamu terasa ka.. tapi aku rasa teda kot... hehe...

kamu.. kamu.. kamu.. dan kamu...

pernah rasa diri kamu tak guna ka? ( agak kasar di situ ) haha... ataupun dengan ayat sopannya.. pernahka kamu rasa diri kamu tiada erti untuk siapa2..? kalau tak pernah bagusla tue.. kalau pernah... maybe kamu sama dengan aku.. aku selalu fikir macam tue... * bukan berfikiran negatif ! * cuma otak nie kadang2 tak betul... haha...

aku selalu ingin jadi yang terbaik untuk semua orang.. nak jadi orang yang boleh buat orang tertawa.. bahagia ... senang. hati... sentiasa gembira la pucuk pangkalnya... aku nak sangat jadi orang yang diterima oleh semua orang... tapi... aku rasa mustahil kot... sebab aku ada seorang *musuh sampai mati* ... tak percaya? bha... tak paya la percaya ... haha... begini bha... dekat 2 tahun sudah nie kami tak bertegur.. aku dah berusaha tau tegur dia... tapi dia tak nak.. adalah sebab tertentu kenapa kami tak bertegur.. dan orang tue kawan satu sekolah menengah aku.. dari form 4...

susah tau ada musuh... hidup nda tenang.. tapi apa kan daya... aku dah berusaha... dah sedaya upaya meminta maaf.. tapi dia tak nak.. ndak pa la... aku terima.. * sob2..='( * yang penting aku tetap anggap dia kawanku.. dan bila2 masa dia mau berbaik dengan aku.. aku terima dia dengan hati yang tebuka... ceeh.. hehe.. baik la sangat...

next,. ! aku  nie agak kebudak2kan.. entah.. umur dah 18 tahun.. tapi perangai.. subahannallah... ndak la jugak klah budak tadika bha perangaiku... let me mention hari nie... aku perangai macam tue sebab * minta puji * haha... jangan ulang baca... maluu... heee... aku memang minta puji.. aku tak nafikan.. aku nak di beri perhatian oleh semua orang.. terutama keluarga dan kawan2ku... kadang2 tue kesian kawanku... tertekan dorang dengan aku... haha... sory guys... ! =D * tapi aku suka buat macam tue dengan korang ! * =P

then, aku nie agak peminta sedikit... haha.. ok.. * sedikit * ... tak banyak tau... peminta tue... bukan mengemis k... aku try kurangkan perangai nie.. sebab ndak malu bha aku nie kan... hehe... =) aku sukak minta spend dengan orang.. tapi dengan orang yang aku kenal la... buakn dengan orang yang aku ndak kenal k.. itu barula... peminta tahap dewa... =P tapi aku suka bha.. save bajet tau ! betuuull... lagi pun kawan2 ku semua baik2... semua pemurah hati... emm... to you2 yang suka belanja i... nanti i belanja you all balek k,.. tapi tunggu aku ada kereta 2 biji.. banglo 3 biji.. hehe... =P

aku tak cantik... betuuull... tak percaya.. bha tinguk gambar di bawah nie... tak cantik kan..?

* semangat patriotik gitu *

* masa sambut bufday rummate=) *

ok... aku akui aku gemuk... aku tak cantik.. tapi ... sebagai seorang hamba ALLAH yang beriman.. kita mesti sentiasa terima diri seadanya.. sebab setiap ciptaan ALLAH adalah sempurna.. =) aku percaya... setiap yang ALLAH jadikan mesti ada hikmahnya.. aku tak perlu jadi orang yang cantik... aku tak perlu nak mekap sana sini,... tempek lipstik sampai merah2... pakai eyeliner... bedak tebal2 sampai 3 inci... haha... tak perlu.. sebab... ALLAH telah ciptakan aku sesempurna seorang manusia... aku cuma perlu jaga anugerah yang ALLAH berikan pada aku nie... 

dulu.. masa kecik2... aku selalu di ejek * GEMUK * , * HITAM *... seriously... benci.. tak suka.. hate it ! tapi... hari tue.. masa kelas bi... kelas miss jun .. dia lagi... hehe... i like her ok ! =D
dia cakap... 
" untuk apa kita mau malu bila orang cakap benda yang betul tentang kita... sebab ia adalah kenyataa.. reality... facts... tak perlu malu... mungkin orang yang ejek kita tue jealous sebab dia tak dapat jadi seperti kita " 

betulll... time tue... kenak betul ayat2 miss jun di hatiku... aku mulai sedar.. aku mulai think positive... biarla orang nak cakap aku nie gemuk ka... macam icebox ka.. badak ka... hitam ka... whatever... who cares! haha.. biarla korang.. yang penting aku adalah aku... hehe...=D

sebenarnya .. tujuan aku buat entry nie untuk memberitahu.. sedikit sebanyak pasal diriku.. dan semua yang aku cakap adalah benar dan sebenar2nya... no tipu2 .. =))) oleh itu, korang terima aku lah seadanya k.. walaupun aku tak dapat jadi orang yang sempurna untuk kamu ... tapi aku kan sentiasa jadi orang yang dapat membahagiakan kamu.. dan menyayangi kamu.. =) ok guys ! 

Love u all !!! =D
~LIA~



One Response so far.

- Copyright © hidup si Lia Bha nie ^^ - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -