Popular Post

assalamualaikum.. salam sayang semua...


alhamdullilah... lia hidup lagi hari nie... lia masi boleh menghirup udara yang diberikan oleh PENCIPTA kita... alhamdullilah... :) emmm... sebelum lia cerita apa2... lia nak gitau.. entry nie bukan nak merungut... nak mengeluh.. nak meraung... nak memberontak... dan yang sebiji sejibuk dengannya... hehe... sebab lia pasti tahu kamu , kamu , dan kamu mesti cakap macam nie pas baca entry nie .. "eh.. budak nie bersyukurla apa yang ada bha...merungut lagi situ"... dont !! dont ever say like that k.. lia dah gtau awal2... em... macam nie...


tadi pagi .. ada satu kawan lia mesej...


kawan : lia , apa rancangan ko hari nie?
lia : pi bandar... beli maggi...

kawan : maggi? buat pa?
lia : untuk cuci kain... doi... untuk makan la bha...
kawan : hah? takkan maggi jak kot ? 

lia : ya... makanan rutin ku suda tue sian... bak kata yang aku buat sendiri.. " tak boleh hidup tanpa maggi" ha7
kawan : ko nie... tak gtau family mu ka? ko teda duit sekarang..?
lia : tak lah.. biarlah... aku masih boleh hidup bha... yang penting makan kan... :)))
kawan : hurrmmm...


aduhai.. si kawan.. janganla ko ber 'hurm" di situ.. jangan lemahkan semangat ku... hehe.. aku masih boleh hidup bha kawan.. jangan la ko risau... ok, serius... satu bulan nie.. entah berapa puluh bungkus dah maggi aku makan... macam2 jenis suda.. kari.. mi sedap.. mi soto.. maggi ayam... haha... macam2 ada.. dah abaikan..;P


aku malas mau bising2 sebenarnya.. tapi aku terpikir plak mau buat entry.. agar si kawan tu tak risau pasal kawan.. huhu.. si kawan yang berkenaan... aku tau ko sayang aku.. ko ambik berat pasal aku... aku pun sayang ko tau... sayang dunia akhirat.. :D ko tak yah la fikir sal aku sebab aku masih hidup lagi nie biarpun makan maggi jak... hehe... ko pikir la dulu urusan mu di kolej tue... sian ko.... hehe.. kalau aku tau ko macam gitu besarnya risau terhadap aku.. sumpah sampai mati aku tak gitau pasal " maggi " tue tau..:)


owh... ya... aku makan maggi sebab bukan apa... sebab aku teda duit la bha.. kalau ndak.. dah lama aku melantak ayam2 di kafe yang berharga rm3.50 ( mahal kan... huhu)... baru aku faham... apa itu hidup di luar... hidup jauh dari family.. hidup berdikari... baru aku tau .. kenapa sebelum2 nie banyak budak2 asrama suka makan maggi... sebab maggi la penyelamat ketika aku kelaparan... pernah sehari tue.. aku tak makan satu hari.. sekali keesokkan harinya aku pegi kelas... perutku sakit sangat.. sakit yang terlampau... aku tahan jak sampai tengah hari... last2.. time rehat.. aku balek bilik.. ambil 2 bungkus maggi... rendam. tunggu 2 minit terus makan dengan lahapnya..macam orang tak makan seratus tahun... haha


sebenarnya kan... haha... ok.. aku jujur ya... elaun kesayangan kami belum masuk bah... mengamuk dah nie budak2 matrik sebab tunggu elaun yang ndak pandai masuk.. berhabuk sudah atm kami tue ndak pernah di guna... aku tau dalam beribu2 manusia di kolej nie... banyak yang macam aku.. banyak yang lagi teruk dari aku... hehe.. kamu pernah rasa .. masa kamu lalu di kafe.. kamu tengok orang berbaris nak beli makanan.. kamu teringin sangat nak berbaris sama.. ambil makanan bersama... pernah tak kamu rasa.. masa kamu lalu .. ada orang lalu sambil minum air tin, sebelah tangan dia ada keropok.. kamu pun telan air liur nak makan n minum air tin juga..kamu pernah rasa tak... kawan2 kamu makan sedap2... kamu cuma makan maggi jak dalam bilik... kamu pernah tak? 


pernah kan..? aku sedang merasainya sekrang.. aku belajar untuk hidup... hidup dengan dugaan tanpa duit bersama maggi... hehe... tak pa la.. aku ok jak.. " saya relaksss sedja"... :P hurm... jangan risau la... aku masih hidup.. mention n ditekan sekali lagi.. " AKU MASIH HIDUP"  walaupun dengan maggi.. :)


ok lah... penat dah menaip... kamu pun boring sudah membaca dari tadi .. maggi.. maggi.. maggi.. nanti kepala kamu pun jadi maggi sebab asyik baca maggi.. pas baca nie pi makan maggi ya.. haha.. abaikan..:P


p/s : tengah hari nak pegi bandar... disebabkan nak beli maggi.. hehe.. stok maggi dah habis lah.. aku jalan ngan rummate ku... jom jalan .. hehe... esok kan kuliah lagi.. bha... sebelum tue nak gitau... maggi sedap bha !!!:)
tata...:D


~LIA~

One Response so far.

  1. budak semenanjung dah masuk elaun.. huhuhu..

- Copyright © hidup si Lia Bha nie ^^ - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -