Popular Post

assalamualaikum dan salam sayang dariku... :)

apa khabar...? emm... minggu nie macam minggu sakit jak kan... sebab banyak kawan2 aku di kml nie yang sakit... tapi aku harap... kamu.. kamu dan kamu... sentiasa jaga kesihatan k..:)

nak cerita satu hal nie... nampak tajuk kat atas tue.. ok... mcm nie... tadi aku 'terasa' sedikit dengan guarauan sorang kawan aku nie... aku benci orang yang bergurau dengan aku melebih2 sampai tergedik2... kalau 'gedikkan' anda itu comel bagi saya... silakan untuk bergurau... kalau pula sebaliknya.. please stop it... coz it makes me really anoyying ! tak suke... tak suke... dan tak suke.... aku tegaskan sekali lagi... >TAK SUKA<...

kadang2 gurauan tue boleh buat seseorang rasa senang untuk sentiasa berdamping dengan kita... terutama kalau kita kenal dengan orang tue kan... tapi maaf... saya bukan orang yang suka dengan guarauan... bahkan... dengan kawan hatta keluarga sekali pun... bukan tak suka bergurau atau orang bergurau .... cuma tak suka melebih sangat....

ok... contoh la macam nie...
ada satu perkara penting .... em... korang nak pegi tandas.... pastu korang tanya ngan seseorang.... tanya kat mana tandas.... pastu orang tue bagtau kamu yang tandas ada di sana sini situ pun ada... apa perasaan kamu.. marah kan? padahal dia cuma berguaru jak... untuk happy kan drinya dan kamu...

gurau dan sabar ... kira macam adik beradik... sebab... dua2 nie ada tahapnya... masing2 kena pandai kawal... sabar ada tahapnya... gurau pun kena ada tahapnya....

serius... sakit hati sekarang nie dengan si kawan tue ! =_='

~LIA~

- Copyright © hidup si Lia Bha nie ^^ - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -