Popular Post

assalamualaikum... salam sayang dari ku...

kerajinan pulak aku meng 'update' blog nie kan.. bukan apa bha.... aku nak luahkan perasaan... geram.. benci ngan diri nie... hurm... want to know what the thing?
gini... tadi kan... math tutorial... sir kami bwat kuiz la nie kan... kuiz pertama untuk chapter pertama math... integration.. serius.. bab nie susah sikit... 



aku dah belajar berhabis nie semalam ... buat banyak latihan.. sampai migraine ... sampai sakit gila kepalaku buat soalan math tue... aku ingat aku dah boleh buat... rupanya tak... betul kata mr.ming... " kadang ada pelajar yang fikir dia boleh buat dalam test lepas belajar ... tapi sebenarnya tidak.. " aku lah golongan2 pelajar tue...


mau tau ka... aku ndak pernah dapat full mark kuiz math... :( serius... jeles ngan kawan2 ku yang senang2 dapat full mark... hampir full mark pernahla... sedih bha... tau ka macam mana sakitnya... macam kita kena ejek bha... sakitnya tue... tadi tau ka... out of 5 question.. aku dapat jawab 2 soalan betul jak...


kenapa? disebabkan kesalahan kecil.. aku terlupa letak negative.. lupa darab... tau ka.. benda2 tue dipanggil 'silly mistake'... macam mau nangis jak aku tadi pas kuiz tue... tapi apa boleh buat kan... dah takdir aku buat salah... kesalahn yang memalukan... hurm..:(


tapi... aku sentiasa nak pandang ke arah positif... mesti ALLAH nak ingatkan aku yang... aku kena belajar lebih kuat lagi.. lebih banyak lagi... buat lebih banyak latihan... ALLAH nak bagitahu aku yang aku tak boleh yakin sangat lepas buat sedikit latihan.. tak cukup semua tue.. aku kena tambah... :')


jelous? sapa yang tiada kan... aku jealous tengok kawan2 ku yang pandai mathematics... yang dapat A dalam ups.. dan kemungkinan dalam result pspm yang akan datang... aku jelaous... aku cemburu bila tengok dorang dapat buat dengan baik.. apalagi bila sir said "PERFECT!" ..

ALLAH... LEMAHNYA AKU...  dan aku mulai rendah diri... tapi aku kena bangun semula.. aku kena kuatkan semangat dan lawan perasaan jealous nie... tukar pegi suka macam kakakqu cakap... dan jadikan sebagai satu pendorong... insyaALLAH... dengan adanya semangat pasti aku boleh buat...

LIA BOLEH ! ! ! :')



tata semua... malam nie ada lecture math... >_<

~LIA~

- Copyright © hidup si Lia Bha nie ^^ - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -