Popular Post

assalamualaikum.. salam sayang... :)


mood malam2 macam nie.. nak update blog kejap.. hehe... nak cerita pasal perubahan hidup saya di sini.. :)
saya suka sangat dengan perubahan sikap saya terhadap fizik dan kimia...
dulu bukan main lagi... benci kimia.. bemci fizik.. sebab entah apa2 yang di bincang.. terutamanya kimia.. aku ingat lagi aku pernah cakap macam nie dengan senior ku pasal kimia...
" kak, apa yg senangnya kimia nie... ? tak da senangnya.. apa la tue? kira elctron... kira acid.. entah apa2.. napa la kita perlu kira benda yang kita tak nmpk..?"


haha... begoknya aku kan? ckp mcm tue... hehe...:D
tapi sekarang tak.. semua berkat ALLAH, keluarga dan juga pensyarah2 yang aku sayangi... 


sini aku cerita pasal lecturer yang buat aku suka dengan subject2 nie.. mereka anugerah terindah dari ALLAH... :)






physics => sir zulfadi.. orang semenanjung... lupa negeri mana.. tapi sir nie cute giler... haha... seriously... menarik semua peminat pelajar.. dia ajar kami kuliah fizik... satu ayat yang dia takkan miss sebelum mula lecture. "HAVE A SEAT, HAVE A SEAT"... hehe.. nak tau napa? sebab banyak pelajar yang suka masuk lewat kuliah fizik.. entahlah.. dah kebiasaan kot... seriously... sir nie mengajar guna gear maksimum ... kalau tak dapat pick up.. soryla... hehe...kompom.. ketinggalan bas... kadang2 aku faham 50-50.. sebab kuliah kami selalu waktu petang.. tyme tue , kompom mengantuk giler... huhu...


~petang tadi kami di ajar oleh satu sir yang aku tak tau nama dia.. sebab dia tak pakai nametag.. lupa plak nak tanya kawan sapa nama dya.. dia ganti sir zulfadli sebab sir balek kg di semenanjung..belum balek kml lagi.. 105% aku sukak cara sir nie mengajar! walaupun dia tak guna LCD.. dia just guna eye scanner... aku suka... sir nie. ajar kami apa yang soalan slalu tanya..heish.. ndak tau mo gtau camna.. yg pasti aku suka!;D


sayang fizik! harap dapat score fizik nie tyme PSPM nanti... amin..:) - banyak yang belum dpt pick up nie-





ok.. kimia... subject yang betul2 aku "begok" tyme form 5 .. hehe... pengakuan : dulu aku tak suka kimia! 
pengakuan berani : sekarang aku suka sangat dengan kimia! :D

first, sir ZULHAIRI yang ajar kami kuliah kimia... paling semangat aku kalau masuk kuliah kimia... sebab... aku pun ndak tau la.. aku macam rasa mo tau apa yang kami akan belajar lagi.. hehe... sir nie best giler mangajar.. serius + lawak2 sikit... aku suka keadaan mcm tue.. tak banyak main... setiap masa kuliah ada lah dalam 80 % input yang aku dapat... :) 
kalau aku tanya soalan dengan sir .. soalan2 yang aku tak paham.. sir akan ajar kami sampai kami faham..nie yang best... sir nie cute! tak tipuu.. hehe.. tak nak bagi tengok muka sir nie.. sebab aku tak pena ambik gambar sir.. hehe..

second , tengah2 tue... MISS CHONG... lecturer tutorial kimia kami... comel kan.... :D
miss nie sabar jak layan perangai kami yang kalah2 budak tadika... haha... kalau kamu masuk kelas kami tyme chemist.. ndak tau la dapat tahan ka ndak.. tapi memang kami nakal2 pandai... :D dalam kelas kimia.. hehe.. miss nie best sangat.. ajar kami sampai faham.. n sporting giler!... dia ajar kami sampai lah kami faham.. kalau kami bwat muka 'blur'.,. risau sudah dya... hehe.. sebab miss chong juga aku minat kimia... thanks miss..:)

~ hari tue UPS , kimia ku dapat C.. ;( sediiihh... entahlah... nak kata tak belajar... belajar juga.. tapi tetap tak patah semangat.. ! aku akan wat yang terbaik untuk PSPM nanti... insyaALLAH...

SIR PHYISCS, SIR CHEMISTRY, MISS CHEMISTRY.. THANK YOU SO MUCH.. :)))

selamat malam... :)
~LIA~







- Copyright © hidup si Lia Bha nie ^^ - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -