Popular Post

assalamualaikum,.. salam sayang...


termenung ... apa kan jadi masa hadapan? :')




pertama sekali... saya nak bagitau yang saya dalm keadaan baik2 sahaja.. :') 
sejujurnya.. hari nie membuatkan saya sedar... tak semua yang kita sangka adalah betul... tak semua yang kita harapkan akan kita dapat.. dan tak semua yang kita inginkan terjadi  akan terjadi... 


apa masalah si budak kolej kali nie? ... hurm,... nak cerita la nie...:')


hari nie saya keluar OUTING dengan rummate2 saya n kwn2 rummate saya.. sebenarnya .. sy tak nak keluar.. tapi terpaksa di sebabkan nak bank in duit.. saya minta tolong ngan kawan tapi dia tak nak.. takut nak tanggung risiko.. hurm.. tak pa lah... tapi kadang2 .. dalam hidup nie kita kena ambil risiko juga kan? 


bha.. bukan cerita outing sebenarnya.. ini cerita.. 3 hamba ALLAH yang membenci diri saya.. siapa mereka? biarlah rahsia.. :') saya tak nak membuka keaiban manusia2 yang membenci saya itu... sekarang baru saya tau apa erti musuh dalam selimut dan erti kawan,...


3 hamba ALLAH nie saya terserempak masa saya nak balek dari outing.. nak balek kml masa tue.. rummate2 saya n kawan rummate saya tue belum balek lagi sebab dorang nak jalan2 lagi.. jadi saya pun balek lah sorang diri.,..


dalam perjalanan ke stesen bas...


HAMBA ALLAH PERTAMA yang membenci saya... terserempak dengan dia.. dari jauh.. saya tak nampak dia.. rupa2nya dia dah nampak saya dari jauh.. entah.. saya nampak tudung dia warna kelabu.. so.. saya tau la dia.. hurm.. masa melintas tue,, nak berselisih.. saya try untuk buat2 tak tau.. haha.. nak tau? sanggup dia dengan kawan dia guna jalan selekoh untuk tidak berselisih dengan saya... betapa bencinya dia nak tengok muka saya kan... ? 


semasa nak naik bas...


HAMBA ALLAH KEDUA yang membenci saya.. terserempak dengan dia.. tepi jak.. masa tue kami nak naik bas.. first2 memng tak sangka akan terjumpa dengan dia.. dia nie lebi tua dari saya.. tua setahun.. ok.. mcm nie.. tyme saya berebut2 nak naik bas tue. dia pun nak naik bas.. dia ternampak saya.. terus dalam masa sesaat tue lepas 'ter' nampak jak muka saya dia terus berpaling muka.. buat2 tak nampak.. padahal.. kami cuma bersebelahan jak.. dulu dia tak macam tue.. kalau nampak saya masih juga menegur.. cuma sekarang.. bila nampak saya dia mengelak.. dia benci sya? mungkin la tue.. entah hasutan mana yang memburukkan nama saya ... tak palah... betapa bencinya 'kakak' tue dengan saya...:')


semasa nak pergi asrama....


HAMBA ALLAH KETIGA yang membenci saya...on the way tue.. saya sendiri jak terserempak lagi dengan 'lelaki' itu...... hamba ALLAH kedua tue.. biar lah... dia di belakang saya... ok.. yang nei lagi dahsyat... masa saya berselisih dengan dia... saya tundukkan muka.. malas nak tegur dia.. 'budak alim'... huhu... saya dah nampak dia dari jauh... tau tak apa terjadi masa saya berselisih dengan dia...? dia sindir saya... sinis sangat.. dia ckp macam nie .. "seksinyaaa... " .. huh,... wanita2 sekalian... lelaki alim seperti itu cakap mcm tue.. percya? 


airmata dah tak tertahan... dari tadi saya menahan airmata dari jatuh... :'( akhirnya... menitis juga airmata nie... kenapa?.. kenapa semua orang benci saya? :'( tak... buakn semua... cuma kamu , kamu, dan juga kamu.. 


balik tue.. saya menangis sepuasnya... sakit... :'(  hati saya sakit sangat.. rasa diri nie hina di mata manusia2 itu... habis jak menangis tue.. saya dah ok sikit.... 


saya luahkan dengan rummate saya... Irene~~... tak tahan sioot simpan kesakitan tue sendiri.. saya tanya dia... " irene, seksi ka aku?" itu yang pertama saya tanya... dengan muka blur dia jawab.. "seksi?... taklah... ko bukannya pakai baju ketat pun.. seluar ok jak tudung pun tutup dada.. apa yang seksi? "... saya pakai baju hitam( baju tawau) ... seluar slack hitam, tdung hitam [jangan bayangkan! hehe]... huh.. tyme tue pun saya berfikir... seksi ka aku? entahla.. aku cuma cakap.. maybe 'lelaki' tue tengah tengok gambar perempuan seksi kot',, kan? =_='...


dahla... malas nak fikir2 lagi... kan lebih baik kalau aku fikir pasal exam yang tinggal 2 minggu nie jak lagi...
 pesanan buat 'kamu, kamu dan kamu'....: 
" saya tak kisah kamu benci saya.. benci lah andai itu dapat puaskan hati kamu.. kita sama2 islam.. saudara seislam.. agama kita tak pernah ajar umatnya membenci satu sama lain.. tapi.. say betul tak kisah.. kamu nak firtnah saya.. cakap bukan2 pasal saya .. cakp la.. saya tak da hak nak halang kamu.. tapi saya nak ingatkan kamu... 3 orang membenci saya.. ada 300 orang yang menyayangi saya... kamu cuma bilangan kecil yang dapat di hentam sewenang2nya... "


once again... SAYA TAK KISAH... ;')


budak yang AKAN sentiasa bersabar 


~LIA~

- Copyright © hidup si Lia Bha nie ^^ - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -